bilingual blog

this is a bilingual blog written by a single mom who is like many others but who somehow is also different :-)

martedì 16 agosto 2011

questo finesettimana - this weekend


questo finesettimana è stato lungo. mi ci sono portata dentro un paio di pensieri rubati alla settimana precedente e sono stata in altalena con loro per un po'. ho seguito i miei ritmi, bicicletta, colazione al parco, biblioteca, frutta e verdura. ho chiamato un'amica per invitarla da me, giacché non avevo voglia di star sola. ho scoperto vettriano. ho iniziato il programma di totale rivoluzione della stanza dell'ometto, già studiato nei minimi dettagli e pronto per essere attuato ora che lui, per ben 2 settimane, è in vacanza col papà. ho cucinato anche solo per me. ho fatto un esperimento creativo di cui presto scriverò e che domani diventa un regalo di compleanno. ho ricevuto sms dal giappone, dove la bionda si sta scatenando con gli acquisti che le ho commissionato. ho ricevuto anche una confessione via sms che ha a che vedere con la mia birra preferita, ma questa è un'altra storia. mi sono svegliata di notte con il temporale e sono stata in compagnia dei tuoni a far quattro chiacchiere con la notte e i miei ormoni ribelli. sono riuscita una mattina su tre a dormire fino a tardi. ed ho trascorso il ferragosto con due anime affini tra vino rosso, pollo alla griglia, risate a crepapelle e trivial pursuit.





this weekend was long. I brought into it a couple of thoughts I had stolen from the previous week and I went on a swing with them for a while. I followed my own pace, bicycle, breakfast at the park, library, fruits and vegetables. I called a friend and invited her at my place, since I did not want to be alone. I discovered Vettriano. I started the program of my little boy's bedroom total revolution, something I had already studied in detail and which is ready for implementation now that he, for a good 2 weeks, is on vacation with his father. I cooked even for me only. I did a creative experiment of which I will write soon and that tomorrow is going to become a birthday present. I received a sms from Japan, where the blonde is busy with the purchases that I commissioned to her. I received also a confession via sms which has to do with my favorite beer, but that's another story. I woke up at night because of a storm and I spent a couple of hours in the company of thunders while I was chattng with my rebel hormones. I managed one morning out of three to sleep until late. and I spent the mid-August day with two kindred souls of mine amongst some good red wine, some grilled chicken, belly laughs and trivial pursuit.

 
 
 
 

8 commenti:

  1. comincio a invidiare i tuoi weekend... :)
    uno dei prossimi ti raggiungo!

    RispondiElimina
  2. Sono curiosa di vedere l'espressione di Federico appena tornerà!! :)

    RispondiElimina
  3. maria rose, I think I've found the way to lead a lovely life. or at least to see it as lovely thanks to all those little things which are big and which you very well know.

    :-)

    RispondiElimina
  4. elena, stasera al telefono mi ha chiesto: hai già fatto qualcosa di nuovo che io non ho ancora visto? :-)

    sono indietro coi progetti... la settimana lavorativa mi ha stroncato. ma dato che per il weekend danno 2 giorni di caldo torrido conto di star chiusa in casa e darci dentro :-) :-*

    RispondiElimina
  5. sounds lovely.

    I have a tattoo in the same spot and that arm (is that yours or your friends?) but mine wraps all the way around as a bracelet of hearts with my son's name on the front. I love it!

    RispondiElimina
  6. nina, both my friends in the pic have tattoos. I have none. I am too inclined to changes to like something permanent like a tatto on my skin. :)

    RispondiElimina

ciao, sono lieta che tu sia qui e che tu abbia dedicato del tempo per lasciare il tuo commento. io tornerò presto da te. ♥

hi, I'm glad you're here and you've found time to leave your comment. I'll get back to you soon. ♥